måndag 15 november 2010

Håkans special plock-pasta!

Ikväll skulle vi fira vår lilla dag, min man och jag, vår årsdag när vi träffades. Har ju gått några år nu... Så i kväll skulle han få bjuda familjen på något gott framför TVn. Något som jag önskade är en pasta han gjorde för många år sedan då vi precis hade träffats. Det var en av de saker som gjorde att jag föll pladask :-)
Så nu kalla vi den för "Håkans pasta" här hemma. Det är så enkelt men gott och man kan variera hur mycket som helst. Jättegod "plock-pasta"

Detta behöver du, skriver inga mängder utan ta så mycket som du tror att du äter. Du kanske tycker mer om vissa saker...

Tagliatelle
Serrano skinka eller parma
Stekt bacon
Röd lök
Pinjenötter
Basilika
Soltorkade tomater
Ruccola sallad
Parmeson eller någon annan ost att riva över

Koka tagliatellen
Rosta pinjenötterna i en stekpanna. Har du inte pinjenötter går det alldeles utmärkt med t ex cashew, blir jättegott det med.
Skär bacon i små bitar och stek.

Skär upp allt av det andra och lägg i små skålar.

Servera allt i små skålar. Ta lite tagliatelle och lägg på av de andra ingredienserna och bara ät och njut!




Jättegott och som sagt, en av de måltiderna som gjorde att jag fastnade för min man. Han visste vad han lockade med... :-)

1 kommentar:

  1. Låter jättegott och ser läckert ut också! Måste helt klart provas :)

    SvaraRadera