onsdag 29 september 2010

Istället för äkta parmesan

Grana Padano


På shoppingtur idag utan bebis, underbart!

Jag älskar parmesan!
Det ger en sådan underbar smak till så mycket i köket. Men det finns en stor nackdel. Det är att det är så väldans dyrt. Men jag har hittat en "parmesan", ingen riktig utan en låtsas, som är helt ok för sitt pris.
Köper den på Citygross, den heter Grana Padano och kostar 159:- kg. Är ju inte samma som riktig parmesan men den fungerar helt ok. Jag köper alltid en stor bit (eller två), river den i matberedaren och sedan in med det rivna i frysen. Så det är enkelt att ta fram lite åt gången när man lagar mat.

Sedan var jag och handlade på Överskottsbolaget idag. Skulle handla schampo, rengöringsmedel mm. Så fick jag syn på att de hade Dolmio pastasåser för endast 15:- st. Fanns många olika smaker. Köpte massor med mig hem. Så gott att använda till pizza, varma mackor, bruschetta, pastasåser och mycket mer. Perfekt att ha hemma.

2 kommentarer:

  1. Vilken UNDEEERBAR blogg!Ska bli kul att följa din blogg och få testa dina recept och tips! Allt gott!

    SvaraRadera
  2. Du är snäll du!
    Saknar din blogg. För du är så himla duktig med allt du lagar!!! Skulle bli glad om du satte igång den igen....

    SvaraRadera